jarig op Bali

21 april 2017 - Carpinteria, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen,

We zijn nu in Amerika, in Californië. We gaan hier vaak fietsen. Het is hier lekker weer dus gaan we vaak naar het strand. Het water is wel koud, maar je kunt op het strand wel lekker spelen. We hebben een hut gevonden in de duinen. We wonen in een huis met een grote tuin. Daarin kan ik spelen, knutselen en fietsen en we doen er ’s avonds verstoppertje. Dat vind ik altijd erg leuk.

Voordat we in Amerika kwamen hebben we veel gereisd. Na Israel zijn we eerst naar Nederland gegaan. We hebben onze nieuwe school gezien en ons nieuwe huis. Ons huis is eigenlijk een beetje te groot dus iedereen kan komen, ook jullie! Ik denk dat ik op de nieuwe school wel leuke vriendinnetjes krijg. Ik ben ook blij dat er vlakbij mijn nieuwe school een bakker zit :) We zijn natuurlijk bij oma Neli en oma Cok geweest en we hebben hamburgers gegeten met de familie. We zijn ook bij mijn vriendin Julia geweest. We hebben heel lekkere pannenkoeken gegeten.

Na Nederland zijn we naar Bali gegaan. Bali is een eiland in Indonesie. Het allerleukste in Bali was dat ik jarig was. ’s morgens heb ik kadootjes uitgepakt en daarna gingen we naar een markt. Daar hebben we een sarong gekocht, een dunne stof die je om je heen kunt doen. Ik heb er een foto van, kijk maar naar de foto’s. Ik mocht zelf een restaurantje uitkiezen en heb gekozen voor pizza eten. De pizza was heel lekker. We hebben onze voeten ook laten schoonmaken door vissen in een visspa. En daarna zijn we nog naar een dansvoorstelling geweest. Het was een heel leuke dag! In Bali hadden we een huis bij het strand en we hadden een zwembad. Ik heb daar heel veel gezwommen.

Na Bali zijn we naar Hongkong gereisd. Daar wonen vrienden van papa en mama. Ze heten Jimmy en Angela en ze hebben een baby en die heet Kerr. De baby was heel schattig. In Hongkong heb je heel veel hoge gebouwen, het is een heel grote stad. We zijn naar een markt geweest waar je goedkope spullen kopen. Wij hebben goedkoop lego friends gekocht. In de stad hebben we veel gelopen en gingen we met de tram en de metro.

We blijven nog een tijdje in Amerika. We gaan ook met de camper reizen en daarna naar Nederland. Tot de volgende keer.

Groetjes, Lisa

1. Annelies en Hielke:
    22 april 2017
    Nog vanaf gefeliciteerd! Wat een mooi verhaal weer en prachtige foto's. Nog even en dan zijn jullie in Nederland. Geniet nog maar van dat prachtige Californië. Groeten aan pap en mam en de rest!
  2. Hans:
    test
  3. Oma Cok:
    Dag lieve Lisa,
    Wat een heel leuk verhaal en wat hebben jullie leuke dingen gedaan en veel gezien.
    Ook leuk om op Bali jarig te zijn geweest, dat hebben jullie heel leuk gevierd.
    Nu genieten van Californie, en fijn dat je er heerlijk kan spelen.
    Nog veel gezelligheid met elkaar en een dikke kus van mij, Oma Cok
  4. Malin:
    23 april 2017
    Hoi Lisa en Romy,
    Wat een leuke verhalen zeg! Wij gaan bijna verhuizen en we hebben daar een steigertje waar je vanaf kunt zwemmen. Jullie kunnen dan vaak komen met een bikini in de zomer! Ik vond die foto mooi dat je als een dolfijn zwemt Lisa! En ik vind die foto ook mooi dat je die baby een flesje aan het geven was. Komen jullie ook snel naar Nederland? Krijgen jullie een mooie tuin? Wij krijgen een konijn en we gaan nog een konijn erbij kopen want een konijn alleen is zielig. We krijgen ook een trampoline. Liefs Malin
  5. Rianne:
    24 april 2017
    Lieve Lisa... wat leuk om je verhaal te lezen. Wat had jij een leuke verjaardag zeg en een hele mooie taart ook. Ik schaam me heel erg want ik ben je verjaardag helemaal vergeten. Dus alsnog ga ik even voor je zingen: Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria... Hieperdepiep Hoera Hoera Hoera!!!
    Gelukkig ben je volgend jaar in Nederland en kan ik gewoon bij jou komen (met een cadeautje :-)).
    Het was vast erg leuk om die baby de fles te geven.. dat ziet er mooi uit.
    Veel liefs,
    Rianne