In Amerika

1 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen, daar ben ik weer. We zijn alweer 2 maanden in Amerika. Ik vind het nog steeds leuk. Na een maand in ons leuke huis bij het strand zijn we met de camper gaan reizen. We hebben dit twee weken gedaan. Ik vond dit leuk. Iedere keer stonden we op een nieuwe plek. We stonden altijd op een leuke camping in de natuur. Soms aan het strand, soms in het bos en soms in de bergen. Ik kon een keertje een hert op onze camping bijna aanraken. 'S avonds gingen we altijd een vuurtje maken. We zochten hout en dennenappels, die branden lekker goed. Ik kan het vuurtje al helemaal alleen aansteken. Daan en Steff maakten ook vaak een barbecue. De kip van Daan en Steff vind ik het allerlekkerste. We hadden onze eigen fietsen bij ons en gingen altijd direct een rondje fietsen op de camping. En met papa oefende ik vaak de handstand. Ook hadden we in de camper school. Soms is het wel leuk om in een camper school te hebben.

Na 2 weken kwamen we in San Francisco aan. Daar zijn we nu nog. Het is een stad met steile bergen en wij zitten in een huis boven op de berg. Best lastig, want we moeten steeds omhoog lopen. Fietsen naar beneden is wel leuk. Er is vaak mist hier. Als ik wakker wordt kan ik meestal niets zien. We hebben in de stad een speurtocht gedaan. We kregen een heel leuk broodje in de vorm van een muis. We zijn ook in een beroemde chocoladefabriek geweest. In San Francisco heb je een beroemde brug, de Golden Gate Bridge. Daar zijn we overheen gefietst. Hij is best lang. We zijn met de Ferry terug gegaan naar de stad. 'S avonds gaan we vaak basketballen. Ik vind dit heel leuk en wil in Nederland denk ik op bastketbal. Daan en Steff waren in San Francisco jarig. Ze kregen een voetbal, tennisracket en Lego Ninjago. Ik heb de slingers voor hen gemaakt. Daan en Steff mochten op hun verjaardag een restaurantje uitkiezen. Ze kozen voor pizza. Lekker!!!

Vandaag was het de laatste schooldag!!!! Ik ben met mijn moeder gaan shoppen en heb vast wat kleren voor Nederland gekocht. Morgen gaan we weer in de camper en gaan nog 2-3 weken camperen voordat we naar Nederland gaan.

Tot de volgende keer in Nederland. En als jullie willen, kunnen jullie in ons grote huis komen logeren.

Groetjes, Lisa

1. Annelies en Hielke:
    2 juni 2017
    Wow, wat een mooie foto's! Vooral jullie familiefoto aan de Golden Gate Bridge is erg Leuk! Doe iedereen de hartelijke groeten en tot in Nederland.
  2. Rianne:
    2 juni 2017
    He lisa... bijna komen jullie al naar nederland.. wat leuk zeg.. Ben benieuwd naar je nieuwe kleren. Kan je in de achtertuin in Maarssen ook een kampvuur maken? Liefs van Rianne
  3. Oma Cok:
    4 juni 2017
    Lieve Lisa,
    Wat een mooie foto waar jij zo dicht bij een hert staat, best spannend denk ik.
    En een vuurtje maken kunnen jullie ook, ik zie heel veel verschillende vuurtjes.
    En dat shoppen met mamma was ook wel leuk denk ik, gezellig hoor! Nieuwe kleren, ik ben benieuwd!
    Fietsen en basketballen vind jij ook heel leuk, nou dat kan in Nederland ook hoor!
    Groetjes aan iedereen, en geniet nog van de weken in de camper en tot in Nederland hopen we.
    Liefs van oma Cok