allerlei leuke dingen in Santiago, Chili

4 november 2016 - Santiago, Chili

Halo iedereen,

Het is heel lang geleden dat ik iets geschreven heb. We hebben veel gedaan. We zijn bijvoorbeeld met de trein naar de Machu Picchu in Peru geweest. Dit is een oude stad van de indianen hoog in de bergen. Mijn moeder vond het heel bijzonder. Ik vond het leuk om in de trein te zitten, want we speelden verstoppertje. Het huisje waar we logeerden was leuk. We gingen ook paardrijden. Tijdens het paardrijden was ik geprikt door een bij. Dit deed een beetje pijn, maar ik vond het paardrijden wel erg leuk.

We zijn ook met een Jeep door de woestijn gereden. Ik had soms hoofdpijn, want het is daar heel hoog, wel meer dan 4.000 meter. Ook kun je dan niet zo goed rennen enzo, want je kunt niet zo goed ademhalen en dan wordt je snel moe. Er was ook een hele grote zoutvlakte. Overal om ons heen was het wit van het zout. We hebben daar leuk gespeeld. Daarna gingen we in de nachtbus naar La Paz. Dit is de hoofdstad van Bolivia. Toen ben ik ziek geworden en heb overgegeven. In La paz zijn we met een kabelbaan over de stad gegaan.

Nu zijn we in Santiago. Dit is de hoofdstad van Chili. We wonen in een groot huis met een grote tuin. We kunnen hier badmintonnen, tafeltennissen, in de zandbak spelen, voetballen, schommelen en op de trampoline spelen. Het is heel leuk hier. We hebben hier ook school. We doen dit thuis, naast de keuken. We hebben 3 grote honden, een kip en ’s avonds lopen er konijnen in de tuin. En heel, heel, heel soms zie ik hier een poes. Papa en mama zijn hier jarig geweest. We hebben veel knutselwerkjes voor hen gemaakt.

Santiago heeft veel grote parken. We gaan hier soms heen en dan kan ik rennen en fietsen in het park. Soms ga ik samen met Daan en Steff op de fiets boodschappen doen bij de Lider, dit is een grote supermarkt.

Vorige week zijn Marius, Hellen, Naomi en Maite op bezoek geweest. We gingen hele leuke dingen met hen doen. Wij zijn naar een meer in de bergen geweest en naar een wijngaard. Ook zijn we naar Kidzania geweest. Daar kun je allerlei beroepen doen. Het is daar heel heel heel leuk.

Tot de volgende keer. Kusje van Lisa

1. Oma Cok:
    7 november 2016
    Dag Lisa,
    Weer een heel lang verhaal van je, heel leuk.
    Je had veel te vertellen, jullie doen heel veel leuke dingen, ook wel eens iets wat niet zo leuk is. Lang in de trein en door een bij geprikt zijn en in de bergen daar kreeg je hoofdpijn. Maar soms was het ook weer gauw over en waren er weer mooie dingen om te bekijken. Hele mooie bergen en een mooie zandvlakte waar je kon sandboarden, een zoutvlakte waar ik ook foto's van zag, prachtig, wel was het hoog waardoor je hoofdpijn kreeg, jammer was dat.
    Maar nu zitten jullie al weer heel wat weken in een mooi en groot huis, lekker spelen in de tuin, fietsen, boodschappen doen en ook naar school, veel leren.
    Wat was het ook leuk dat jullie vrienden uit Curaçao geweest zijn, heel gezellig en jullie hebben ook leuke dingen gedaan.
    Nu komt Rianne morgen, dat is denk ik ook gezellig, zij vindt het heel leuk jullie weer te zien. Jullie zullen wel veel te vertellen hebben en te laten zien.
    Leuk hoor, geniet ervan.
    Nu van oma veel liefs allemaal en een dikke knuffel, Oma Cok
  2. Rafiq:
    25 december 2016
    Luek
    Ikwilet
    Ookweldoen
  3. Jan Jaap en Elsbeth:
    15 januari 2017
    Ha Lisa, Wat een mooie reis maken jullie zeg!! Ik heb van Rianne en Oma mooie foto's gezien! Ze vertelden ook dat Romi en jij lekker veel knutselen tijdens de reis! :-) Doe je iedereen de groetjes? Liefs van Jan Jaap en Elsbeth